Elise van der Linde

Fertipaq breidt uit richting internationale en consumentenmarkt

Waar zwavelzuur uit pulp- en papierfabrieken normaal gesproken op de stort belandt, maakt onze startup Fertipaq er een vloeibare (blad)meststof van. Door de hydrofiele laag en de kleine deeltjes groeien landbouwgewassen er erg goed op, waardoor het product inmiddels aan zo’n 100 agrariers in Europa wordt verkocht. 

Dit is echter nog maar het begin, als je het aan operationeel manager Elise van der Linde vraagt. “Op dit moment zijn we hard aan het uitbreiden in onder andere China en Brazilië en we zijn ons aan het oriënteren op de consumentenmarkt. Daarover gaat onze pitch op de DemoDay komende maandag 16 november.”

Er is dus nog een enorm groeipotentieel voor Fertipaq. Niet alleen als het om bladmeststof gaat, maar ook voor andere producten waarin zwavel voorkomt. “Misschien gaan we in de toekomst wel de cosmetische markt benaderen,” vertelt Elise. “Denk bijvoorbeeld aan anti-roos shampoo of handzeep. De mogelijkheden zijn legio en daarom is BeStart nu ook zo essentieel. Ze houden me een spiegel voor, waardoor ik mijn focus steeds weer terugbreng naar wat op dit moment belangrijk is: eerst Fertipaq als sterk merk neerzetten en het potentieel van ons huidige product uitnutten. Dan mogelijk uitbreiden naar andere producten en nieuwe markten. Er komt steeds meer lijn in.”

Benieuwd naar Fertipaq? Kom komende maandag naar hun pitch bij de online DemoDay. Inschrijven kan via deze pagina.