Online marketing

Sessie Online Marketing: hoe verkoop je je product?

Op maandag 28 september kregen onze cleantech startups een uitleg over online marketing door Harm Heidtbuurt en Mirte van Maanen van Pink Marketing. Want hoewel je als ‘techie’ natuurlijk het liefst bezig bent met de ontwikkeling van je product, kom je geen steek verder als de markt niet van je bestaan afweet.

Op het programma stonden de basics van online marketing, display advertising, social media advertising, search engine marketing en Google Analytics. Uitgangspunten van Pink Marketing zijn touch-tell-sell om een product te verkopen. Daarnaast zijn push en pull belangrijke principes, die als je het goed doet op elkaar inwerken.

De deelnemers werd gevraagd waar zij actief mee zijn op social media, en welke zij voor marketing zouden willen gebruiken als ze naar hun doelgroep en hun behoefte kijken. Ze leerden welke optimalisatie ze konden gebruiken om online gevonden te worden, en werden getriggerd samen na te denken over mogelijke keywords, waar veel interactie bij was. Hierbij werden interessante onderwerpen als bedrijfsnaam, goals en passende reclame per bedrijf gedeeld. 

De peer-to-peer sessie werd geleid door Wasted, waarbij werd gebrainstormd over goede keywords en op welke manier mensen worden aangetrokken op het inleveren van de gespaarde punten van de app. Hierbij was er zoals gebruikelijk veel inhoudelijke feedback van de andere deelnemers.